Wednesday, March 23, 2011

Pemergian Torres meredakan keresahan Liverpool....

Pengarah bolasepak Liverpool, Damien Comolli menyifatkan perpindahan Fernando Torres telah melega & menenangkan kembali semangat keseluruhan pasukan The Reds. Torres di penghujung kariernya bersama Liverpool menimbulkan keresahan rakan sepasukan, pengurusan & peminat dengan sikapnya yang sering membayangkan akan meninggalkan Anfield. Akhirnya dia dilepaskan ke Chelsea dengan harga perpindahan 50 juta pound.

Liverpool mendapatkan 2 pemain menggantikan Torres iaitu Luiz Suarez & Andy Carroll. Suarez sudah memberi impak segera kepada Liverpool & peminat menantikan Carroll plak membuktikan kemampuannya setanding harga perpindahannya.

Sementara itu, Alberto Aquilani yang dipinjamkan ke Juventus dijangka akan terus kekal di Turin dengan Juventes dijangkan akan menandatangani perjanjian kekal dengan pemain tersebut.

Liverpool juga akan meminjamkan pemain mudanya, Dani Pacheco kepada Norwich City untuk baki musim ini.

* Seorang lagi pemain Spain yang dijangka akan meninggalkan Liverpool hujung musim ini ialah Pepe Reina. Penjaga gol itu dalam beberapa laporan membayangkan dia ingin mencari kelab baru yang lebih kompetatif dalam persaingan kejuaraan.....

No comments:

Post a Comment