Saturday, April 16, 2011

Hasrat Man United untuk mengulangi treble'99 tidak kesampaian!!!



Beberapa hari lepas, media menjangkakan Man United akan mampu mengulangi kejayaan treble mereka pada 1999 dengan merangkul kejuaraan Liga, Piala FA serta trofi Juara-juara musim ini. Namun hasrat untuk mengulangi sejarah itu nampaknya tidak kesampaian malam ini apabila mereka disingkir oleh jiran setempat, Man City dalam pertemuan separuh akhir di Wembley sebentar tadi.

Gol tunggal Yaya Toure di minit ke-52 sudah cukup memberi sekurang-kurangnya kelegaan kepaada Roberto Mancini setelah City gagal menampilkan aksi konsisten dalam saingan Liga mahupun di Eropah. Man United turun menentang City tanpa kelibat penjaring sensasinya, Wayne Rooney yang digantung 2 perlawanan ekoran mengeluarkan kata-kata kesat sewaktu pertemuan Liga menentang West Ham baru-baru ini.

Penyingkiran ini menyaksikan peluang United masih terbuka untuk mencipta kejayaan double dalam kejuaraan Liga serta trofi Juara-Juara. Manakala City akan kembali ke Wembley sekali di aksi final menentang pemenang satu lagi separuh akhir antara Bolton dan Stoke.

No comments:

Post a Comment