Monday, April 25, 2011

Semi final Champion League 2010-2011: Schalke vs Man United

Awal pagi esok, Man United bakal turun ke Veltins-Arena menghadapi tuan rumah, Schalke-04 pada pertemuan pertama separuh akhir Liga Juara-Juara. Di atas kertas United pasti pilihan untuk melangkah ke final 28 Mei ini di Wembley.

Namun, kemampuan Schalke-04 untuk mencipta kejutan mungkin tidak boleh dipandang rendah. Sepanjang laluan ke separuh akhir, Schalke telah menumbang pasukan yang lebih berwibawa seperti Valencia & Inter Milan.

Schalke mungkin berharap barisan serangan yang diterajui oleh pemain berpengalaman Sepanyol, Raul Gonzalez mampu memberi impak berkesan keputusan perlawanan hari ini sebelum perlawanan kedua di Old Trafford minggu depan. Hanya bekalan selesa saja peluang terbaik untuk Schalke mencipta kejutan ke final untuk kali pertama.

Man United plak dijangka tidak menyenaraikan penyerangnya, Dimitar Berbatov yang masih dibelenggu kecederaan. Nasib pemain Bulgaria yang masih berbaki kontrak satu musim dengan United juga masih tidak menentu setelah Javier Hernandez menunjukkan prestasi menakjubkan musim ini.

Beberapa kelab seperti Sevilla & Spur dikatakan telah mula mengintai peluang mendapatkan khidmat Berbatov untuk musim depan...

No comments:

Post a Comment