Sunday, May 8, 2011

Trofi Liga Perdana Inggeris hampir pasti dalam genggaman Man United!!!

Manchester United boleh diibaratkan 9 daripada 10 jari telah menggenggam trofi Liga Perdana Inggeris musim 2010/11 setelah menundukkan pesaing terdekat Chelsea 2-1 di Old Trafford semalam. Dengan kemenangan itu, Man United mendahului liga dengan kelebihan 6 mata dengan baki 2 perlawanan.

Di atas kertas, peluang Chelsea masih tetapi terlalu mustahil untuk dicapaikan. Perlawanan tampak milik United dengan jaringan seawal minit pertama oleh penyerang Mexico, Jaxier Hernandez seperti membunuh semangat pemain The Blues. Nemanja Vidic menambah derita Chelsea dengan gol ke-2 hasil tandukan sekaligus seperti mematikan terus peluang Chelsea.

Dengan kemenangan ini, Man United memerlukan 1 mata saja lagi untuk mengesahkan kejuaraan Liga ke-19 dalam sejarah kelab itu sekaligus mengatasi Liverpool yang memiliki 18 kejuaraan.

Sebaik saja wisel penamat dibunyikan, seluruh penyokong Man United di Old Trafford & di seluruh dunia sudah meraikan pra-pesta kegembiraan mereka musim ini. Namun usaha Man United untuk merangkul double pastinya tertumpu kepada perlawanan akhir Liga Juara-Juara di Wembley 28 Mei ini.

* Mampukah United mencipta double????

No comments:

Post a Comment